27 August 2007

Vsak šesti otrok ne obstaja

Od 28. do 30. Avgusta bo v Asuncionu (Paragvaj) prva konferenca na temo Pravica do identitete. Vsak šesti otrok v Latinski Ameriki namreč ni registriran. 2 milijona od 11 milijonov novorojenčkov letno ne dobi rojstnega lista, kar s pridom izkorišča tudi trgovina z ljudmi. Konvencija OZN o varstvu otrokovih pravic pravi, da ima vsak otrok pravico do imena, državljanstva in pripadnosti družini. Opozarjajo, da identiteta med drugim zagotavlja otrokom zdravstveno varstvo in obvezno šolanje.
Do neregistriranih rojstev prihaja predvsem med avtohtonim prebivalstvom in v afro-ameriških skupnostih. Konferenco so organizirali OEA (organizacion de Estados Americanos), Unicef, paragvajsko ministrstvo za delo in sodstvo ter nevladna organizacija Plan Internacional. Prisostvovali ji bodo predstavniki 18 latinskoameriških držav. Skušali se bodo dogovoriti o brezplačnem vpisu v rojstno knjigo, saj veliko družin ne registrira otrok zaradi pomanjkanja denarja. Tudi oddaljenost od civilnega registra je velikokrat težava za prebivalce odročnih vasi.

L. 2002 je bilo samo v Paragvaju več kot 600.000 otrok mlajših od 11 let brez rojstnega lista, največ na ruralnih območjih.

5 comments:

Anonymous said...

Zdravo!
Danes sem odkrila tole tvojo stran. In je res ena najboljših kar sem jih kdaj brala. Toliko podatkov, toliko zanimivih stvari, ki ti kar ne pustijo da bi nehal brati.
Res je, da je tega zelo veliko, tako da bom imela še kar nekaj dni za predelati vse tole. :D
In tudi še nisem prišla do velikega odkritja, ti in Peru!!!
Ampak prav to me najbolje privlači ta mogočna država.
Želim ti veliko novih odkritij, veliko novih izkušenj, zanimivih videnj, pa seveda, da jih objaviš tudi za nas "radovedneže"

Lep pozdrav Katarina

dachita said...

Hvala, Katarina, za lepe besede. Blog je bil sprva namenjen mojim dogodivščinam, ampak teh je bolj malo, zato je osnovna tema ostala Peru, meni tako ljuba dežela. Me veseli, da kdo najde na strani kaj koristnega in zanimivega.

Lep pozdrav

Fajrvehr said...

Jez tudi rad preberem tvoj blog ;)

RoBi said...

Zdravo Daša!
Tudi jaz dokaj redno prebiram tvoje dogodivščine (tudi če ne komentiram).
Na Aleševem blogu sem zasledil, da pripravljaš paket pomoči za Peru. Tudi sam ne zaupam najbolj bankam in se mi zdi tvoja ideja spoštovanja vredna. Če še nisem prepozen ali pa če se obeta druga runda pomoči, mi prosim javi potrebne podatke na robi_5_5_5"afna"yahoo.com (samo "afna" zamenjaš z @, ostalo je OK).
Še veliko dobrih postov in lep pozdrav.

dachita said...

Ja, Aleš, vem, da si moj zvest bralec. Se bom v prihodnje bolj potrudila s pisanjem, pa čeprav bo samo s cajtngov povzeto (zaenkrat). A veš, da zadnje čase v naši bližini gasilci na veliko umirajo? Še dobro, da te ni tu.

Robi, vidim, da si ti tudi en ex-pat, al kako se to napiše. Ziher si kak man in black (linux guy), če si Alešev kolega (hihi) Hvala za ponudbo, te primem za roko. Podatke sem ti poslala na mejl.

Hasta luego!