14 July 2013

V iskanju korenin - Kdo bo nosil moj križ?

Ko sem iskala nekaj posebnega, ker pač moram iz vsakega kraja odnesti kak spominek, 
sem ugledala tole. Križi!

 Pokritje hiše je velik dogodek, ki se ga zaznamuje z zabavo. Zabavo pa financira boter ali več njih. Botri nato postavijo tudi pločevinast križ na sleme hiše, za srečo. Ponavadi so križi izdelani po naročilu in vsebujejo motive, ki so v povezavi z družino, ki bo živela pod streho.
 
 Videli smo tudi hiše z dvema ali več križi. Na eni sem jih naštela celo 7.
 Pogosti motivi so živalski motivi - petelini, krave, ovce, ptice ... in rastline.
 Tule je več rožic ...
 Bikoborec iz leta 1974
 Po dolgem povpraševanju po vseh možnih kotičkih, smo v neki zakotni, izjemno strmi uličici, našli par mojstrov, ki se ukvarjajo izključno s te vrste okrasjem.
 Velika večina motivov je bilo religioznega značaja. Izbrskala sem križ z dvema goloboma, dvema papigama, soncem, lestvijo in plesočim parom.
Vam ga pokažem, ko ga namestimo! Cene so pa take: 15 solov mali križ in 25 solov za velikega.
Potem sva se s Cesarjem malo prepirala, kdo bo nosil ta križ do hotela (vzel sem ta velikega). In res ga ni fajn nositi ...

No comments: